• Polsko śpiewam dla Ciebie, tańczę i gram... - występ artystyczny klasy 3b.
          • Polsko śpiewam dla Ciebie, tańczę i gram... - występ artystyczny klasy 3b.

          • W dniu 10.11.2023r. odbył się uroczysty apel najmłodszej grupy wiekowej z okazji Święta Niepodległości.
            Podczas apelu przypomniana została postać patronki szkoły Marii Skłodowskiej - Curie oraz jej życiorys i wybitne osiągnięcia naukowe.
            Chłopcy zaprezentowali się w strojach żołnierskich. Dziewczęta założyły stroje odnoszące się do epoki, w której żyła patronka szkoły. Klasa odśpiewała pieśni patriotyczne.
            Podczas apelu zgromadzonym towarzyszyły symbole narodowe oraz flagi Polski. Wszystkie zgromadzone dzieci odśpiewały wspólnie z klasą 3b piosenkę  zatytułowaną Polsko śpiewam dla Ciebie, tańczę i gram.  Podczas śpiewu i wyrażania uczuć patriotycznych przez najmłodszych powiewały flagi narodowe.
            Monika Gibała - wych. klasy 3b
        • Konkurs
          • Konkurs

          • Zachęcamy do udziału w konkursie na ozdobę świąteczną.

             

            Więcej informacji na stronie https://pozytywni.org/tag/konkurs/

        • Dzień Piżamy w szkole
          • Dzień Piżamy w szkole

          • Samorząd Uczniowski serdecznie zaprasza do udziału w akcji charytatywnej "Dzień Piżamy w Szkole".

            W ten dzień nie bądźmy obojetni na los dzieci chorych na nowotwory, które dużo swojego czasu spedzają w piżamach na oddziałach onkologicznych.

            Zachęcamy do symbolicznych wpłat na konto Fundacji "Gdy liczy się czas" wspierającej dzieci chore i ich rodziny na numer konta  36 1750 0012 0000 0000 3439 6043.

            Więcej informacji na stronie fundacji "Gdy liczy się czas"

             

        • Kl.1b jesienne ludziki
          • Kl.1b jesienne ludziki

          • Kl.1b jesienne ludziki
            Uczniowie klasy 1 b podczas zajęć plastyczno-technicznych wykonali piękne prace. Do pracy wykorzystali samodzielnie zebrane dary jesieni: kasztanki, żołędzie i jarzębinkę.
        • Lekcja historii klasy 8a w Muzeum Auschwitz
          • Lekcja historii klasy 8a w Muzeum Auschwitz

          • 24 października uczniowie klasy 8a uczestniczyli w wyjątkowej lekcji historii, która odbyła się w Muzeum Auschwitz. Zajęcia składały się z dwóch części.
            W części pierwszej uczniowie zwiedzali były niemiecki obóz koncentracyjny i zagłady Auschwitz – Birkenau. W części drugiej uczestniczyli w zajęciach warsztatowych; „Nieobojętni. Pomoc mieszkańców ziemi oświęcimskiej niesiona więźniom KL Auschwitz”, które odbyły się w Centrum Edukacyjnym.

             
        • Klasa 1b zajęcia dodatkowe
          • Klasa 1b zajęcia dodatkowe

          • Uczniowie uczęszczają na zajęcia dodatkowe, podczas których tworzą pracę w edytorze grafiki Paint. Wykazują duże umiejętności w posługiwaniu się myszką komputerową oraz podstawową obsługą komputera.
          • Kroki w rozwoju mowy – czyli na co zwrócić uwagę

          • Komunikacja jest bardzo ważna w życiu każdego człowieka. To ona pozwala nam zrozumieć siebie i innych, daje nam możliwość przekazania istotnych wiadomości, pokazania naszych emocji.

             

            Już 6-miesięczny niemowlę potrafi zakomunikować swoim opiekunom, jak się czuje, co potrzebuje. Robi to poprzez uśmiech, płacz, mimikę twarzy. Reaguje na źródło dźwięku, ton głosu, muzykę. Niemowlę gaworzy – powtarza ciągi sylab i zasłyszane dźwięki.

             

            Roczne dziecko reaguje na proste pytanie – Gdzie jest mama? Gdzie lala? - potrafi je wskazać palcem, odwrócić głowę w kierunku osoby czy przedmiotu. Poproszone, podaje misia czy lalę. Naśladuje ruchy dorosłego. Używa gestów, mimiki, wymawia sylaby i proste słowa – mama, tata, baba, daj.

             

            Dwulatek, który rozwija się prawidłowo, potrafi pokazać części ciała (nos, oko, buzia, ręka, noga). Wykonuje proste polecenia typu – zrób pa pa, kosi-kosi. Wskazuje i podaje zabawki, owoce czy inne przedmioty znane ze swojego otoczenia. Słucha prostych bajek i piosenek. Stosuje wyrażenia dźwiękonaśladowcze – hau-hau, miau, ko ko. Pojawiają się proste zdania – mama daj, lala śpi.

            Wymawia samogłoski – a o e u y i oraz spółgłoski – p b m n t d ł. Upraszcza słowa, mówi tylko początek wyrazu lub koniec (la – lampa, pi – śpi), używa jednego wyrazu na oznaczenie wielu osó czy przedmiotów (np. ato – auto, autobus, ciężarówka).

            Zwiększa się ilość słów, które dziecko wypowiada i rozumie.

             

            Dziecko trzyletnie nabywa kolejne sprawności w zakresie rozwoju mowy. Potrafi już rozróżniać przeciwieństwa typu zimny-ciepły, mały-duży. Wykonuje złożone instrukcje dorosłego – włóż lalę do wózka i przykryj kocykiem. Nazywa większość przedmiotów ze swojego otoczenia, nie zawsze poprawnie, upraszczając trudniejsze wyrazy (np. piła – piłka, coła – pszczoła).

            Zadaje dużo pytań, jest ciekawe świata. Rozumie i zaczyna stosować liczbę mnogą – jemy, idiemy.

            Wymawia głoski – k g ch/h l ś ź ć dź. Mogą się pojawić już w wymowie głoski s z c dz.

             

            Czas między 3 a 7 rokiem życia dziecka jest to okres bardzo intensywnego rozwoju mowy i sprawności językowych. Jest to okres tzw. swoistej mowy dziecięcej.

             

            Czterolatek wypowiada już coraz dłuższe zdania. Jego mowa powinna być już zrozumiała dla osób obcych. W swojej mowie używa coraz więcej słów. Czasami mówi niepłynnie – jest to tzw. niepłynność rozwojowa (wynika to z braku pełnej koordynacji mózg – narządy artykulacyjne). Zadaje też coraz więcej pytań. Potrafi też rozróżnić słowa wypowiadane błędnie i prawidłowo przez dorosłego (np. żabka-ziabka).

            Wypowiada kolejne głoski – s z c dz.

             

            Pięciolatek potrafi z uwagą oglądnąć bajkę i odpowiedzieć na pytania z nią związane. Zadaje coraz więcej pytań, buduje coraz dłuższe zdania, choć nie zawsze prawidłowo używając form gramatycznych.

            Wypowiada głoski – sz ż cz dż. Może już pojawić się w mowie głoska r.

             

            Słownik i mowa sześciolatka powinna być już ukształtowana. Dziecko powinno prawidłowo wypowiadać wszystkie głoski języka polskiego, budować zdania złożone, zadawać pytania, udzielać odpowiedzi na pytania dorosłego. Jego mowa powinna być zrozumiała oraz poprawna pod względem gramatycznym.

             

            Bazą czyli podbudową do rozwoju mowy są tzw. czynności fizjologiczne w obrębie narządu artykulacyjnego. Są to – ssanie, oddychaniem odgryzanie, żucie, połykanie. Jeśli te czynności prawidłowo się rozwijają i funkcjonują, pozwalają na prawidłowy rozwój mowy.

            Ssanie w naturalny sposób usprawnia narząd artykulacyjny. Prawidłowe oddychanie (zamknięta buzia, oddychanie przez nos) kształtuje mięśnie twarzy, co daje podstawę do prawidłowej wymowy głosek. Odgryzanie kształtuje zgryz. Żucie to praca przede wszystkim żuchwy i policzków, ale również praca języka. Połykanie to ćwiczenia przede wszystkim języka i przygotowanie go do prawidłowej artykulacji. Jeśli wszystkie te czynności fizjologiczne przebiegają prawidłowo, to również prawidłowo kształtują się narządy aparatu artykulacyjnego – czyli język, wargi, policzki, żuchwa oraz mięśnie twarzy. A prawidłowo ukształtowane narządy artykulacyjne to prawidłowa wymowa.

             

            Joanna Żabińska-Koster

            logopeda, neurologopeda

            pedagog, terapeuta pedagogiczny

            terapeuta ręki

        • PAŹDZIERNIK MIESIĄC BIBLIOTEK SZKOLNYCH
          • PAŹDZIERNIK MIESIĄC BIBLIOTEK SZKOLNYCH

          • 17.10.2023r. klasa 3b wzięła udział Oświęcimiu w kreatywno – literackich warsztatach „Sowa mądra głowa”, które miały miejsce w  Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Krakowie – Filia w Oświęcimiu. Spotkanie odbyło się w ramach obchodów Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych. Podczas zajęć trzecioklasiści obejrzeli multimedialną prezentację
            i zapoznali się z mitologicznymi, literackimi i filmowymi sowami. W części twórczej warsztatów uczniowie wykonali prace plastyczne, których efekty „Mądre sowy” możemy zobaczyć w fotorelacji - poniżej.


            Monika Gibała

        • Alfabet logopedyczny F
          • Alfabet logopedyczny F

          • Dziś kolejna część do Alfabetu logopedycznego
            Uczniowie wykonali kolejne zadanie - k-kostka - ćwiczenie aparatu artykulacyjnego. Jednak zrobiliśmy to w zmienionej formie - F-Fabryka robotów - składamy robota i ćwiczymy buzię i język.
        • Dzień papieski
          • Dzień papieski

          • Dzień Papieski w naszej szkole.

            Uczniowie klas młodszych wzięli udział w zabawie odgadując hasła ukryte w rebusach ,a starsze klasy  odczytywały Qr kody i odpowiadały na pytania związane z życiem Jana Pawła II. Wielu uczniów ubrało się  w ten dzień w kolorze żółtym, aby podkreślić to wydarzenie.

          • Sześciolatki z Miejskiego Przedszkola nr 16

          • Dnia 24.10.2023r. po raz kolejny mieliśmy okazję gościć w naszej szkole kolejną grupę sześciolatków wraz z opiekunami z Miejskiego Przedszkola nr 16 w Oświęcimiu. Przedszkolaki bardzo chętnie poznawały obiekty sportowe oraz pomieszczenia szkolne. Zapoznawały się z historią sportu w Oświęcimiu poprzez zwiedzanie wystawy przy hali sportowej. Miały okazję zaznać ruchu na hali gimnastycznej oraz ugasić pragnienie przy źródełku wodnym. Na świetlicy szkolnej mali goście poznawali zabawki i inne atrakcje i oddawali się ciekawej zabawie. Podczas zwiedzania szkoły przedszkolaki odwiedziły salę pierwszoklasistów i obserwowały ich pracę na lekcji oraz dostępne wyposażenie szkolne, z którego uczniowie korzystają na co dzień. Goszcząca w szkole grupa przedszkolna miała także okazję  do tego, aby zasiąść w ławkach szkolnych i wykonywać ciekawe zadania.
            Spotkanie połączone było z mini poczęstunkiem.

            Dziękujemy bardzo za przybycie i oczekujemy na kolejne spotkanie w szkole.

            Szkolny koordynator programu - Monika Gibała
        • Zadanie A
          • Zadanie A

          • Pierwsze zadanie wykonane - A - ale plama. Uczniowie na zajęcia logopedycznych wykonali zadanie - zrobili piękne i ciekawe plamy, ćwicząc swój oddech - jego długość i intensywność.
        • Spotkanie autorskie z Krzysztofem Zapotocznym
          • Spotkanie autorskie z Krzysztofem Zapotocznym

          • 06.10.2023r. klasa 5b uczestniczyła w spotkaniu autorskim z  Krzysztofem Zapotocznym autorem książki Marian i odwiedzacze. Pisarz został w tym roku laureatem 30. Edycji Ogólnopolskiej Nagrody Literackiej im. Kornela Makuszyńskiego. Książka za którą otrzymał statuetkę była jego debiutem pisarskim. Aktualnie pracuje nad kolejnymi tomami cyklu o odwiedzaczach. W księgarniach można już kupić 2 tom „Kot Marian i przepowiednia”.
            Spotkanie zorganizowane przez Galerię Książki przyciągnęło wielu młody czytelników, którzy z zainteresowaniem słuchali opowieści pisarza. Twórca udzielił równie interesujących wskazówek dla przeszłych adeptów pisarstwa. Uczniowie zadawali dużo ciekawych pytań.

            Inne książki nominowane do 30. Ogólnopolskiej Nagrody Literackiej im. Kornela Makuszyńskiego:
            1. Anna na tropie tygrysa / Bartłomiej Świderski / EZOP
              2. Antosia w bezkresie / Marcin Szczygielski / Inst. Wyd. Latarnik
              3. Cynowy rycerzyk / Emilia Kiereś / Harperkids
              4. Drań, czyli moje życie z jamnikiem / Zofia Stanecka / Kropka
              5. Felcia, czyli szkice z kichającym berecikiem Paweł Pawlak / Wilga
              6. Kaloszem przez czas / Przemysław Hytroś / Dwukropek
              7. Kot Marian i odwiedzacze / Krzysztof Zapotoczny / Dwukropek
              8. Maciejka Gwizd / Joanna M. Chmielewska / Dwukropek
              9. Oddam brata za piątaka (tylko żartowałem) / Elżbieta Jodko-Kula / Skrzat
              10. Wspomnienia z planety Ziemia. W tunelach Monika Kamińska / Mamania
            Anna Chodacka
            Jolanta Paluch
        • Powiatowe Igrzyska Młodzieży
          • Powiatowe Igrzyska Młodzieży

          • 💙🤍😀⚽️
            W Powiatowym Etapie Igrzysk Młodzieży w piłce nożnej halowej zajęliśmy I miejsce i uzyskaliśmy przepustkę do etapu rejonowego. W grupie rywalizowaliśmy z SP Rajsko, SP Polanka Wielka i SP Piotrowice. Wyszliśmy z grupy z drugiego miejsca w półfinale pokonując SP Kęty, a w finale po dwukrotnym przegrywaniu(0:1 i 1:2) z SP Osiek, 27 sekund przed końcem wyszliśmy na prowadzenie, którego już nie oddaliśmy. 👏🏼👏🏼👏🏼

            Drużynę stworzyli:
            Szymon Malinkiewicz, Mikołaj Snadny, Adrian Cygan, Szymon Bartuś, Ksawery Szczurek, Bartłomiej Jasek, Filip Zguda, Konrad Georgiew, Dawid Zajas, Oktawian Ryba💪🏻💪🏻

            Zwycięstwo dedykujemy Mikołajowi Lorkowi, który ze względów zdrowotnych nie wziął udziału w etapie powiatowym. ☺️
    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa Sportowa z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego nr 8 w Oświęcimiu
      • 33 842-39-54
      • ul. Słowackiego 41 32-602 Oświęcim Poland
      • Kierownik gospodarczy 33 841 17 60 Kierownik hali sportowej 33 841 17 61 e-mail do kierownika hali: halasportowa@sp8oswiecim.edu.pl Pedagog/psycholog 33 841 17 62 Intendentka 33 841 17 63
  • Galeria zdjęć

      brak danych