Aktualności
Rozpoczęcie roku szkolnego
Relacja z przebiegu pobytu półkolonistów w drugim tygodniu półkoloniiletniej organizowanej w szkole.
Na początku tygodnia dzieci wzięły udział w zorganizowanych wycieczkach do Apilandii - Interaktywnego Centrum Pszczelarstwa w Kleczy Dolnej oraz do Wioski Indiańskiej "Arapaho" w Zalesiu.
Podczas pierwszej wycieczki dzieci uczestniczyły w warsztatach edukacyjnych tworzenia świeczek oraz zwiedzały Multimedialne Centrum Pszczelarstwa. Obejrzały również film na temat pracy pszczelarza.
Wycieczka do Wioski „Arapacho” w Zalesiu dała dzieciom możliwość przebywania na łonie natury, poznania zwyczajów życia Indian oraz wykonywania zadań sprawnościowych w terenie pod okiem wodza Indiańskiego oraz Indianek.
Ponadto w ramach korzystania z atrakcji półkolonijnych dzieci wzięły udział w zajęciach alpakoterapii. Dały one możliwość spotkania się z alpaklami oraz spaceru z tymi niezwykłymi zwierzętami na terenie zielonym przy szkole. Prowadzone były przez Centrum Dogoterapii i Alpakoterapii "Serce Psa i My" w Kozach.
W trakcie pobytu na półkolonii dzieci uczestniczyły również w Święcie Policji organizowanym przez Komendę Powiatową Policji na terenie miasta Oświęcim. Wydarzeniu towarzyszył piknik profilaktyczno – edukacyjny.
W kolejnych dniach dzieci wzięły udział w wydarzeniu kulturalnym, którym były 6 urodziny Ratusza Oświęcimskiego i Muzeum Zamek w Oświęcimiu.
Na półkolonii odbył się "Malarski piknik pod palmami" pod hasłem "Malujemy wakacje" oraz olimpiada sportowa na wesoło.
W ostatnim dniu dzieci wzięły udział w warsztatach aromaterapii, poznając różne zapachy świata oraz tworzac własne perfumetki.
Półkolonistom i półkolonistkom życzę radosnych i udanych wakacji!
Kierownik Monika Gibała
74
Relacja z półkolonii letniej.
Za nami pierwszy tydzień półkolonii organizowanej w naszej szkole. Półkolonia przebiega pod hasłem: Wakacyjna przygoda czeka !
W trakcie tego tygodnia półkolonistki i półkoloniści mieli okazję korzystać z dmuchanego placu zabaw oraz zjeżdżalni dla dzieci w hali sportowej. Spędzali rekreacyjnie czas w Bawialni Family Fun w Oświęcimiu oraz na placach zabaw na terenie miasta. Chętnie korzystali ze spacerów oraz spędzali piknikowo czas na terenach zielonych i na Bulwarach Miejskich.
Dnia 18.07 odbyło się na półkolonii spotkanie z pracownikami policji dotyczące zachowania zasad bezpieczeństwa podczas wypoczynku letniego.
Ponadto dzieci uczestniczyły w pokazie edukacyjno - przyrodniczym z edukatorką zapoznając się z różnymi gatunkami płazów, takimi jak żaby, rzekotki drzewne, kumaki i alamandry. Obserwowały je z bliska i zapoznawały się ze specyfika życia tych zwierząt. Aktywny wypoczynek uczestnikom i uczestniczkom półkoloniiu możliwia regularne korzystanie z sali gimnastycznej oraz halisportowej, gdzie odbywają się mecze i zabawy ruchowe. Dużym zainteresowaniem cieszą się zajęcia artystyczne oraz zabawy z użyciem różnego rodzaju klocków. Dzieci oczekują na kolejne atrakcje zaplanowane w drugim tygodniu półkolonii, które zostaną opisane w kolejnej relacji o przebiegu półkolonii.
Kierownik Monika Gibała
43
Zakończenie roku szkolnego klasy 1-3
- Uroczyste zakończenie roku szkolnego dla lklas 1-3
Zakończenie klas 4-7
- 21 czerwca odbyło się uroczyste zakończenie roku szolnego dla klas 4-7.
Po oficjalnym wprowadzeniu sztandaru oraz odśpiewaniu humnu wychowawcy klas nagrodzili wyróżniających się uczniów. Następnie trenerzu przedstawili osiągnięcia sportowe swoich podopiecznych.
Wszystkim serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia w kolejnych latach.
Zakończenie szkoły klasy ósmej
- W ubiegły czwartek oficjalnie pożegnaliśmy klasę ósmą.
Oto kilka słów dla naszych ósmoklasistów:
Zakończenie szkoły podstawowej to chwila, która symbolizuje nie tylko koniec pewnego etapu edukacyjnego, ale także początek nowej, ekscytującej przygody w szkole średniej.► Ósma klasa to czas, który niesie ze sobą wiele emocji. To moment, kiedy żegnacie się z nauczycielami, którzy przez lata wspierali Was w zdobywaniu wiedzy i rozwijaniu pasji. Pożegnania te często bywają trudne, bo przecież nie tylko uczyliście się od nauczycieli, ale również budujecie z nimi silne więzi. Nie zapominajmy także o przyjaźniach, które powstały w murach naszej szkoły. Wspólne przerwy, wycieczki, projekty i codzienne rozmowy to coś, co na długo pozostanie w Waszej pamięci.
►Zakończenie ósmej klasy to także moment podsumowań. Patrząc wstecz, widzimy Wasze osiągnięcia – te małe i te duże. Każdy sprawdzian, każde wypracowanie, każda prezentacja to kroki, które przybliżały Was do tego dnia. Były też wyzwania, które nauczyły Was wytrwałości i umiejętności radzenia sobie z trudnościami. To wszystko przygotowało Was na kolejne etapy waszej edukacyjnej drogi.
► Przed wami szkoła średnia – nowa szkoła, nowi nauczyciele, nowe przedmioty i nowe możliwości. To czas, kiedy możecie bardziej skoncentrować się na waszych zainteresowaniach i pasjach. Wybór szkoły średniej często wiąże się z wyborem kierunku, który was interesuje. To ekscytujące, ale i wymagające, bo otwiera przed wami świat pełen możliwości, ale też obowiązków.
Życzymy POWODZENIA!
W tym dniu wyróżnieni zostali uczniowie z najwyższą średnią, czyli:
Szymon Kubica, Mikołąj Lorek, Szymon Malinkiewicz, Kornelia Merta i Antonina Tobiasz.
Statuetkę "Najlepszy z Najlepszych" otrzymał Mikołaj Lorek.
Przyznane zostały również wyróżnienia za osiągnięcia sportowe.
Najlepszy z najlepszych w kategorii:
♦ pływanie- Karolina Pęczek,
♦ piłka nożna- Filp Zguda,
♦ tenis ziemny- Antonina Tobiasz
Gratulujemy!
Pożegnalne kiełbaski 3a
- Klasa 3a pożegnała się ze sobą zabawą podczas spotkania z kiełbaskami.
Konkurs plastyczny "Pola nadziei-Oświęcim 2024"
Nasi uczniowie wzieli udział w konkursie plastycznym "Pola nadziei- Oświęcim 2024" zorganizowanym przez Fundację ,,Pomnik Hospicjum Miasta Oświęcim” w Oświęcimiu.
1 miejsce w kategorii klas 4-8 zdobyła Laura Paluch.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom.
Dojrzałość szkolna
Kilka słów …
… DO RODZICÓW UCZNIÓW KL. 1 SP
Dojrzałość szkolna
Fakt pójścia do szkoły stanowi bardzo ważny moment w życiu dziecka. Razem
z dzieckiem wydarzenie to przeżywają rodzice – z jednej strony radość (moje dziecko idzie do szkoły), z drugiej niepokój (czy da sobie radę).
To w jakim stopniu dziecko poradzi sobie w rzeczywistości szkolnej zależy od stopnia jego dojrzałości szkolnej. A DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA to taki poziom rozwoju intelektualnego, emocjonalno-społecznego i fizycznego dziecka, który pozwala sprostać obowiązkom szkolnym.
Zatem nie tylko ZNAJOMOŚĆ LITEREK, UMIEJĘTNOŚĆ PISANIA I CZYTANIA jest jedynym warunkiem dobrego startu w szkole. Oceniając gotowość naszego dziecka do podjęcia obowiązku szkolnego zwróćmy uwagę na rozwój wszystkich w/w sfer.
-rozwój umysłowy – to rozwój funkcji poznawczych, które umożliwią osiąganie dobrych wyników w nauce: zdolność skupienia uwagi, zapamiętywania, odtwarzania materiału, prawidłowy rozwój mowy.
-rozwój fizyczny – stosowne do wieku ukształtowanie kości, mięśni, narządów zmysłów, które zapewnią odpowiednią odporność dziecka na długie siedzenie w ławce, na zmęczenie, wysiłek fizyczny. Bardzo ważna w rozwoju motorycznym dziecka jest sprawność rąk - niezbędna przy nauce pisania.
-rozwój emocjonalno-społeczny – rozwój układu nerwowego, który zapewnia dostateczną motywację do nauki, umiejętność panowania nad sobą, umiejętność bycia w grupie, podporządkowywania się poleceniom, dostosowywania się do wymagań grupy.
Ideałem byłaby harmonia i równy rozwój powyższych sfer. Jednak często dochodzi pomiędzy nimi do mniejszych lub większych różnic. Wskazane jest więc, by rodzice bacznie obserwowali rozwój dziecka, towarzyszyli i pomagali w wyrównywaniu niedociągnięć. Odbywać się to może we wspólnej zabawie i nauce.
Warto przez wakacyjne tygodnie zadbać o wszechstronny rozwój dziecka:- ćwiczmy ręce: możemy budować zamki z piasku, lepić plastelinowe ludziki, malować farbami, rysować, wycinać, wyrabiać wspólnie ciasto, lepić np.: pierogi;
- ćwiczmy orientację: spacerujmy po lesie (w prawą i lewą stronę), układajmy szyszki;
- usprawniajmy mięśnie: grajmy w piłkę, możemy jeździć na rowerze, wędrować po górach, pływać;
- wzbogacajmy język: rozmawiamy z dzieckiem, odpowiadamy na wszystkie zadawane pytania, czytamy książki (zwracamy uwagę na poprawną wymowę)
- rozwijamy spostrzegawczość wzrokową i słuchową poprzez np.: domino, puzzle oraz– czytanie bajek i opowiadań
- wdrażamy do systematyczności i samodzielności np.: dziecko sprząta zabawki (dzieci wyręczane przez rodziców ciągle coś gubią i nie potrafią się zorganizować)
- kształtujemy pozytywną motywację do nauki – należy traktować pójście do szkoły, jako coś naturalnego; nie straszyć lecz opowiadać o swoich przyjemnych wspomnieniach ze szkoły
- zapewnijmy możliwość kontaktu z rówieśnikami (wyrabia umiejętność współżycia
w grupie)
Stymulując rozwój pamiętajmy o indywidualnych potrzebach i predyspozycjach dziecka.

https://wikilistka.pl
Pedagog szkolny
Podsumowanie programu
- Zakończyliśmy Program Edukacyjny "Alfabet Logopedyczny".
Przez cały rok szkolny na zajęciach ćwiczyliśmy buzię i język oraz wymowę, wykonując kolejno zadania Alfabetu.
Zakończenie roku szkolnego
Kl. 1b zwiedzanie wystawy Makowski oczami Seniorów w Dzienny Domu Pomocy
- Uczniowie klasy 1b uczestniczyli we wspaniałych warsztatach dotyczących twórczości oświęcimskiego artysty Tadeusza Makowskiego. Oprócz zwiedzania mieli również możliwość wykonać samodzielnie pracę plastyczną.
Drodzy rodzice
- „ ZA KAŻDYM DZIECKIEM , KTÓRE W SIEBIE WIERZY STOI RODZIC, KTÓRY UWIERZYŁ W NIE JAKO PIERWSZY.”
wielkieslowa.pl
źródło: dzieci.png
Drodzy Rodzice!Na progu wakacji chcę przekazać Wam jeszcze garść refleksji, które przyszły mi do głowy podczas analizy problemów , jakie pojawiały się w trakcie mijającego roku szkolnego.
1. Rozmawiajmy z dziećmi nie tylko o ocenach, ale przede wszystkim pytajmy dziecko o jego samopoczucie, jak spędzało czas, poznajmy jego kolegów, koleżanki.
2. Stwarzajmy sytuacje uczciwej rywalizacji, gdzie każdy może czasem wygrać, czasem przegrać. Rozmawiajmy o porażce jako o sytuacji, która nie ma załamywać, ale pokazuje nam nad czym jeszcze trzeba popracować.
3. Traktujmy humor jako dobrą „przyprawę”tam, gdzie tylko to możliwe.
4. Pytajmy dziecko czego potrzebuje, mówmy mu też o swoich potrzebach.
5. Dbajmy nie tylko o intelekt, ale w równym stopniu rozwijajmy inteligencję emocjonalną( rozmawiajmy o tym co czujemy, nazywajmy emocje, mówmy , że nie każdy czuje to samo w danej sytuacji, uwrażliwiajmy dziecko na uczucia innych)
6. Przeprośmy dziecko, jeśli naszym zachowaniem je skrzywdziliśmy.
7. W sytuacjach konfliktowych wysłuchajmy wszystkich stron zanim wydamy wyrok.
8. Ustalmy zasady i czas korzystania z urządzeń elektronicznych- pamiętajmy że jeśli dziecko widzi rodziców spędzających czas online ono też czuje przyzwolenie na takie zachowanie.
9. Przypominajmy dzieciom zasady bezpieczeństwa w sieci.
10. Mówmy dzieciom, że je kochamy, że są dla nas ważne, przytulajmy je i dajmy im siłę.
Jesteście Państwo dla nas ważnymi partnerami w pracy wychowawczej. To Wy jesteście na pierwszej linii w wychowywaniu dzieci. To od Was zależy najwięcej. Przekonaliśmy się nieraz, jak ważna jest nasza współpraca. Zależy nam, żebyśmy umieli patrzeć w tym samym kierunku i byśmy umieli się nawzajem słuchać.
Niech wakacje dadzą nam siłę i dużo dobrej energii, byśmy mogli zacząć we wrześniu nową przygodę . Psycholog szkolny.
Drodzy Rodzice!Na progu wakacji chcę przekazać Wam jeszcze garść refleksji, które przyszły mi do głowy podczas analizy problemów , jakie pojawiały się w trakcie mijającego roku szkolnego.
- Rozmawiajmy z dziećmi nie tylko o ocenach, ale przede wszystkim pytajmy dziecko o jego samopoczucie, jak spędzało czas, poznajmy jego kolegów, koleżanki.
- Stwarzajmy sytuacje uczciwej rywalizacji, gdzie każdy może czasem wygrać, czasem przegrać. Rozmawiajmy o porażce jako o sytuacji, która nie ma załamywać, ale pokazuje nam nad czym jeszcze trzeba popracować.
- Traktujmy humor jako dobrą „przyprawę”tam, gdzie tylko to możliwe.
- Pytajmy dziecko czego potrzebuje, mówmy mu też o swoich potrzebach.
- Dbajmy nie tylko o intelekt, ale w równym stopniu rozwijajmy inteligencję emocjonalną( rozmawiajmy o tym co czujemy, nazywajmy emocje, mówmy , że nie każdy czuje to samo w danej sytuacji, uwrażliwiajmy dziecko na uczucia innych)
- Przeprośmy dziecko, jeśli naszym zachowaniem je skrzywdziliśmy.
- W sytuacjach konfliktowych wysłuchajmy wszystkich stron zanim wydamy wyrok.
- Ustalmy zasady i czas korzystania z urządzeń elektronicznych- pamiętajmy że jeśli dziecko widzi rodziców spędzających czas online ono też czuje przyzwolenie na takie zachowanie.
- Przypominajmy dzieciom zasady bezpieczeństwa w sieci.
- Mówmy dzieciom, że je kochamy, że są dla nas ważne, przytulajmy je i dajmy im siłę.
Jesteście Państwo dla nas ważnymi partnerami w pracy wychowawczej. To Wy jesteście na pierwszej linii w wychowywaniu dzieci. To od Was zależy najwięcej. Przekonaliśmy się nieraz, jak ważna jest nasza współpraca. Zależy nam, żebyśmy umieli patrzeć w tym samym kierunku i byśmy umieli się nawzajem słuchać.
Niech wakacje dadzą nam siłę i dużo dobrej energii, byśmy mogli zacząć we wrześniu nową przygodę.Psycholog szkolny.
Projekt edukacyjny klasy 2a Kamienie
- Klasa 2a zakończyła właśnie swój pierwszy projekt edukacyjny "Kamienie". Było to pierwsze zetknięcie się klasy z Metodą Projektów Badawczych. Zaczęliśmy od wyboru tematu drogą zgłaszania pomysłów a następnie głosowaniem. Wspólnie ustaliliśmy zakres naszych badań tworząc siatkę pytań (oraz kilku hipotez) oraz ustaliliśmy z jakich źródeł będziemy mogli czerpać naszą wiedzę. Korzystaliśmy z takich źródeł wiedzy jak:
- książki (odwiedziliśmy szkolną bibliotekę),
-Internet (Wikipedia),
-doświadczenie eksperta, którym dla nas stała się p. Małgosia Cyganik, nauczycielka geografii,
-wiedza koleżanek i kolegów (prezentacje będące efektem pracy w grupach),
- oraz film przyrodniczy o kamieniach szlachetnych.
Podczas trwania projektu uczniowie przynosili ciekawe eksponaty, książki, dzielili się osobistymi historiami związanymi z kamieniami (które fachowo zaczęliśmy nazywać skałami).
Pracę Metodą Projektu zakończyliśmy malowaniem rzecznych skał oraz krótką ewaluacją.
Zdrowe kanapki w 2a
- Klasa 2a w ramach zajęć praktycznych przygotowała zdrowe kanapki, oprócz tego, że zdrowe to jeszcze pięknie się prezentowały i wyśmienicie smakowały.
2a pociągiem w Krakowie
- Klasa 2a wybrała się pociągiem do Krakowa na "Niesamowite przygody 10 skarpetek" w Teatrze Groteska
Konkurs mitologiczny
- Dnia 27 maja odbył się w naszej szkole mitologiczny konkurs dla klas piątych. Miał on na celu promocję czytelnictwa, popularyzację wiedzy o mitologii greckiej i jej ponadczasowości, rozwijanie zainteresowań uczniów kulturą starożytną, rozwijanie kreatywności uczniów i utrwalanie wiedzy o mitach greckich, a także dobrą zabawę. Uczniowie rywalizowali ze sobą, rozwiązując różnorodne zadania: krzyżówki, quizy czy układali puzzle. Były też konkurencje sportowe.
Zwyciężyła klasa 5b.
Gratulujemy!!!
IV miejsce w województwie naszych Piłkarzy
- IV miejsce w województwie naszych Piłkarzy





W Limanowej nasi reprezentanci musieli zmierzyć się nie tylko z przeciwnikami, ale również z pogodą i przeciwnościami losu.
W każdym meczu graliśmy na styku ze wszystkimi rywalami. O końcowym rezultacie decydowały wszystkie wyniki, które zabraliśmy ze sobą z pierwszej do drugiej fazy turnieju. Groźnie wyglądającej kontuzji nabawił się Konrad, mamy nadzieję, że wszystko będzie dobrze

Ostatecznie przywozimy z Limanowej IV miejsce i kolejny bagaż doświadczeń
Ósemkę i całą Małopolskę Zachodnią reprezentowali:
Filip Zguda, Szymon Malinkiewicz, Szymon Bartuś, Konrad Georgiew, Mikołaj Snadny, Oktawian Ryba, Mikołaj Lorek, Ksawery Szczurek, Adrian Cygan, Bartłomiej Jasek









Audycje historyczne z cyklu Kartka z historycznego kalendarza w roku szkolnym 2023 / 2024
Przez cały rok szkolny 2023 / 2024 prezentowaliśmy audycje, których celem było popularyzowanie wiedzy historycznej i pielęgnowanie pamięci o ważnych wydarzeniach z dziejów Polski. Uczniowie wysłuchali audycji z okazji:
-84 rocznicy agresji Niemiec i ZSRS na Polskę
-105 rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę
-42 rocznicy wprowadzenia stanu wojennego w Polsce
-79 rocznicy oswobodzenia KL Auschwitz-Birkenau i miasta Oświęcimia spod niemieckiej okupacji
-Narodowego Dnia Pamięci „Żołnierzy Wyklętych”
-Dnia Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej
-Święta Narodowego Trzeciego Maja
- 80 rocznicy Bitwy o Monte Cassino
-84 rocznicy pierwszego transportu Polaków do obozu Auschwitz.
W tym roku szkolnym te audycje prezentowali za pośrednictwem szkolnego radiowęzła uczniowie : Karol Godula z klasy 7a i Aleksander Połącarz z klasy 7b.
Chłopakom składamy serdeczne podziękowania
za zaangażowanie i wzorową pracę.
Elżbieta Wasiela
Archiwum Aktualności
- Listopad 2025
- Październik 2025
- Wrzesień 2025
- Sierpień 2025
- Czerwiec 2025
- Maj 2025
- Kwiecień 2025
- Marzec 2025
- Luty 2025
- Styczeń 2025
- Grudzień 2024
- Listopad 2024
- Październik 2024
- Wrzesień 2024
- Sierpień 2024
- Lipiec 2024
- Czerwiec 2024
- Maj 2024
- Kwiecień 2024
- Marzec 2024
- Luty 2024
- Styczeń 2024
- Grudzień 2023
- Listopad 2023
- Wszystkie
