Kręgielnia, prezenty i pyszne serduszkowe pierniczki. Tak świętowaliśmy 8 marca.
Aktualności
Dzień Kobiet w 2a
- Dzień Kobiet w 2a.
Kręgielnia, prezenty i pyszne serduszkowe pierniczki. Tak świętowaliśmy 8 marca.
Świętowanie w 1b
- Klasa 1b świetowała Dzień Kobiet bardzo wiosennie.
Dzień Kobiet w szkole
Męska część Samorządu Uczniowskiego uczciła Dzień Kobiet składając życzenia dyrekcji, nauczycielkom, paniom ze stołówki i z paniom obsługi. Chłopcy wręczyli również symboliczny kwiatek z tej okazji.
17
Dzień kobiet
Wycieczką klasy 3a do Wisły
- Klasa 3a jeszcze w lutym wybrała się na zimową wycieczkę do Wisły. Uczniowie uczestniczyli w kuligu, który zakończył się pieczeniem kiełbasek na ognisku.
Rekordy klubu Ósemka Oświęcim
Dzień Logopedy
🗣6 marca - Międzynarodowy Dzień Logopedy🗣
Z okazji Dnia Logopedy, który obchodzimy 6 marca, zapraszamy do zabawy:
Poćwicz język👅 i wymowę🗣
pobaw się dziś trochę słowem!
Język Twój jest akrobatą,
gdy wymowę ćwiczy taką!
Przeczytaj głośno łamańce językowe, jak masz ochotę odwiedź logopedę w szkole (sale 36 i 38) i wspólnie wykonajcie kilka ćwiczeń.
Życzymy miłej zabawy❤️
Wasze Logopedki
Joanna Żabińska-Koster
Alicja Fajer
Decoupage w klasie 1b i 3a
- W klasach 1b i 3a uczniowie mieli okazję wykonać piekne zegary ozdabiając je metodą decoupage.
Lekcje techniki
Klasa 5a szkoliła swoje umiejętności krawieckie na lekcjach techniki. Wykorzystano zestawy krawieckie zakupione w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.
Warsztaty w 2a
- Uczniowie klasy 2a podczas warsztatów rękodzieła mogli samodzielnie wykonać misie- przytulanki.
Karnawał w 2a
- Zapraszamy na fotorelację z karnawałowych walentynek w 2a.
Kl. 3b warsztaty Zrób misia
- Uczniowie klasy 3b z uśmiechem na twarzy
uczestniczyli w warsztatach, podczas których samodzielnie wykonali swoje przytulanki. Każdy mógł nazwać swojego misia według swojego pomysłu.
Szkolimy się...
Dnia 23 stycznia nasi trenerzy uczestniczyli w szkoleniu pt. „Pedagogika nielinearna”.
Pedagogika Nielinearna, bazując na osiągnięciach nauk o człowieku, wykorzystuje specyficzne zasady w projektowaniu ćwiczeń, które zwiększają skuteczność nauczania umiejętności sportowych.
Zasady pedagogiki nielinearnej, należące do najnowszych światowych trendów wykorzystywanych w treningu, wprowadzają nowe podejście do nauczania umiejętności sportowych.
Uwaga!!! Konkurs!!! „Szczwany szczupak szczerzy paszczę”
Uwaga!!! Konkurs!!!
„Szczwany szczupak szczerzy paszczę”
Z okazji zbliżającego się Dnia Logopedy zapraszamy do udziału w konkursie „Szczwany szczupak szczerzy paszczę”.
Waszym zadaniem jest napisanie krótkiej rymowanki / krótkiego wierszyka (przynajmniej 4 wersowego), który będzie pełen trudności logopedycznych (np. z sz rz/z cz dż ś ź ć dź). Dodatkowo można wykonać do tego ilustrację, grafikę.
Konkurs trwa do 6 marca – czyli Dnia Logopedy.
Prace można wykonać w formie tradycyjnej – kartka papieru (format, kolor, kształt, technika dowolne) lub elektronicznej (w formie pliku word, paint, pdf).
Prace podpisane imieniem i nazwiskiem oraz klasa oddajemy lub przesyłamy Librusem do szkolnych logopedek – pani Alicji Fajer (sala 38) oraz pani Joanny Żabińskiej – Koster (sala 36 – gabinet logopedyczno-terapeutyczny).
Czekają nagrody!! Gorąco zachęcamy do udziału!!!
Alicja Fajer
Joanna Żabińska-Koster
Logopedki SP8 Oświęcim
A tu przykład naszej zabawy:
W Brześciu brzmiały brzęki burzy.
Grzmoty wpadły do kałuży!
Pobrzęczała burza w Brześciu,
by pójść brzęczeć w pszczół obejściu.
Pszczoły wszczęły rwetes wielki
Idźże brzęczeć w kartofelki!!
Logopeda i zajęcia logopedyczne – w skrócie
Logopeda i zajęcia logopedyczne –
w skrócie
Kim jest logopeda?
Logopeda to pani albo pan od wymowy? Jak najbardziej! Logopeda to specjalista zajmujący się korygowaniem nieprawidłowej wymowy. ale praca logopedy to różne specjalizacje, które pomagają na każdym etapach życia człowieka.
Logopeda pracuje zarówno z noworodkami, niemowlętami, dziećmi oraz młodzieżą, jak i osobami dorosłymi w każdym wieku.
z maluszkami jest to praca w zakresie ogólnej stymulacji rozwoju, budowanie kontaktu wzrokowego, uwagi słuchowej, wspólnego pola uwagi, naśladownictwa.
Z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym to również praca w zakresie rozwijania funkcji poznawczych (takich jak percepcja słuchowa, wzrokowa, koordynacja, uwaga, małą i duża motoryka) jak i rozwijanie słownictwa, korygowanie zaburzeń artykulacyjnych. Uczy prawidłowego oddechu i połykania.
Osoby dorosłe również mogą mieć nieprawidłową wymowę głosek, problemy z prawidłową wymową czy prozodią mowy (melodia, głośność, tempo mówienia, akcent, siła, rytmiczność, pauzy, intonacja, wysokość czy tembr głosu) Logopeda pomaga skorygować oraz nauczyć mówić w odpowiednim tempie, napięciu, o czy głośności.
Zatem co robi logopeda:
- wspomaga dziecko w rozwijaniu słownika biernego i czynnego, tak by rozumiało, co się do niego mówi oraz potrafiło wyrażać swoje potrzeby
- diagnozuje czyli ocenia czy rozwój mowy dziecka jest adekwatny do jego wieku
- wspiera rozwój mowy osób z różnymi niepełnosprawnościami
- rozwija mowę i zdolności komunikacyjne u dzieci, młodzieży i dorosłych
- prowadzi terapię logopedyczną.
Co wpływa na rozwój mowy?
Na prawidłowy rozwój mowy wpływa wiele czynników - już etapie ciąży. Prawidłowy rozwój dziecka w brzuszku mamy, brak chorób, zaburzeń jest pierwszym stopniem do prawidłowego rozwoju mowy. Kolejne ważne elementy w rozwoju mowy to odruchy pierwotne, które powinny w odpowiednim wieku ulec wygaszeniu (czyli zaniknąć), bo na ich bazie rozwijają się kolejne funkcje organizmu.
Do prawidłowego rozwoju mowy dziecka potrzebne jest również prawidłowe oddychanie, napięcie mięśniowe nie tylko artykulatorów (języka, warg, policzków, podniebienia miękkiego) ale i całego ciała. Prawidłowe spożywanie pokarmów oraz pobieranie napojów (zatem żucie, gryzienie, połykanie) również jest podstawą do tego, by mowa czynna się prawidłowo rozwijała.
Człowiek to jeden mechanizm - nieprawidłowe działanie jednego elementu ma wpływ na działanie pozostałych - o tym trzeba pamiętać. Jeżeli dziecko ma zaburzone napięcie mięśniowe, nieprawidłowo oddycha, je czy pije, to jego mowa w wielu przypadkach również nie będzie prawidłowa.
Co w takim razie robimy na zajęciach logopedycznych w Naszej Szkole?
Ćwiczenia wymowy - to czubek góry lodowej. Żeby głoski prawidłowo zabrzmiały w ustach naszych dzieci, najpierw musimy podjąć cały szereg innych działań, które będą bazą do prawidłowej wymowy.
- ćwiczenia oddechowe - ćwiczenia prawidłowego toru oddechowego, kierowania strumienia powietrza w odpowiednim kierunku, tempa oddychania - parskamy, chuchamy dmuchamy….
- ćwiczenia artykulatorów albo jak kto woli aparatu artykulacyjnego czyli warg, języka, policzków, podniebienia miękkiego - robimy głupie miny, napinamy, rozciągamy…
- ćwiczenia słuchowe - trenujemy słuch, by potrafić rozróżnić głoski, usłyszeć prawidłowo różne tony, dźwięki, głosy, wyrazy….
- ćwiczenia wymowy zaburzonych głosek - zaczynamy od wywołania głoski poprzez powtarzanie jej aż do utrwalania wymowy
- inne ćwiczenia wspierające terapię logopedyczną - terapia ręki, ćwiczenia funkcji wzrokowych, koordynacji ruchowej i wzrokowo - ruchowej aż po relaksację i wyciszenie.
Jak widać sama praca nad wymową to niewielki wycinek zajęć, ale żeby ta wymowa była, to musimy zbudować odpowiednią bazę.
Praca logopedy z dzieckiem na zajęciach to znowu - czubek góry lodowej. Ważna jest systematyczna praca w domu. Rodzice powinni z dziećmi w domu utrwalać nawyki wypracowane na zajęciach logopedycznych.
Joanna Żabińska-Koster
logopeda, neurologopeda
pedagog, terapeuta pedagogiczny
terapeuta ręki
Turniej klas 6-8
Dnia 26 lutego 2023 roku na hali sportowej w Brzeszczach odbył się turniej dedykowany klasom 6-8.
Uczniowie zmierzyli się w grze podwójnej
Półfinał:
Laura Paluch, Tosia Tobiasz
Zuzia Sroka, Iga Sieprawska
Filip Miłoń, Antek Tobiczyk
Krzyś Miłoń, Artur Salamon
W finale spotkała się para żeńska- Zuzia Sroka i Iga Sieprawska z parą męską- Filip Miłoń i Antek Tobiczyk.
Wyniki rozgrywek
miejsce: Filip Miłoń, Antek Tobiczyk
miejsce: Zuzia Sroka, Iga Sieprawska
Dziękujemy za udział w turnieju.
Gratulujemy zawodnikom i trenerom.
Rocznica ataku Rosji na Ukrainę
W piątek (tj. 24 lutego) reprezentacja naszej szkoły uczestniczyła w spotkaniu w parku na Zasolu, gdzie w rocznicę ataku wojsk rosyjskich na Ukrainę zasadzono drzewo kasztanowca.
Symbol ten ma na celu pokazanie naszej solidarności i wsparcia dla narodu ukraińskiego.
6
Warsztaty ceramiczne w klasie 1b
- Klasa 1b również brała udział w warsztatach z ceramiki, uczniowie pełni zaangażowania i skupienia wykonali śliczne baranki.
Warsztaty ceramiczne w klasie 1a
- W czwartek przed feriami klasa 1a wzięła udział w warsztatach ceramicznych. Relaksująca muzyka, atmosfera skupienia, praca z gliną z zamkniętymi oczami połączona z ćwiczeniami oddechowymi... - to było doświadczenie multisensoryczne.
1,5 %
Początek roku to czas składania rozliczeń, zachęcamy do przekazania swojego 1,5% na naszą szkołę.
Archiwum Aktualności