E-legitymacja szkolna
Już od lipca 2024 roku wejdzie w życie obowiązek zastąpienia papierowej legitymacji szkolnej wersją plastikową. Legitymacje plastikowe mają być wydawane tylko pierwszoklasistom i w przypadku konieczności wydania duplikatu.
Wydawanie przez szkołę legitymacji szkolnych dla uczniów na drukach papierowych będzie możliwe tylko do dnia 12 lipca 2024 r. Jest to termin graniczny i po tej dacie nie będzie już możliwości wydania legitymacji „papierowej”. Wszystkie wydane do tej pory papierowe legitymacje mogą być używane przez ucznia aż do momentu ukończenia przez niego szkoły i do tego czasu zachowują ważność (przy aktualnej pieczęci).
W związku z powyższym prosimy Państwa o dokonanie następujących czynności:
- sprawdzenie czy dzieci posiadają w domu ważne legitymacje szkolne tzn. czy jest aktualny wpis i pieczątka;
- w przypadku zaginięcia legitymacji, należy jak najszybciej zgłosić się do sekretariatu szkoły, w celu wyrobienia duplikatu (wniosek do pobrania w sekretariacie szkoły lub w załączonym pliku i opłacenie 9,00 zł za duplikat na podany nr konta);
- jeśli na legitymacji brak już miejsca na nowe pieczątki (w szczególności w kl. 7 i 8), koniecznie zgłosić się do sekretariatu w celu wymiany na nowy egzemplarz oraz zwrot starej legitymacji);
- jak najszybsze zgłoszenie się do sekretariatu uczniów, którzy nie mają jeszcze wyrobionej legitymacji szkolnej (potrzebne tylko zdjęcie).
Wyrobienie legitymacji oraz ich duplikatów w formie papierowej w szkole będzie możliwe jedynie do 12 lipca 2024 r.
Obowiązek zastąpienia papierowej legitymacji szkolnej wersją plastikową oznacza dla szkoły szereg nowych wyzwań w obszarze administracyjnym, dlatego uczniowie, którzy legitymacji nie posiadają powinni niezwłocznie zgłosić się z aktualnym zdjęciem do sekretariatu szkoły.
Od roku szkolnego 2024/2025 sukcesywnie wprowadzane będą nowe legitymacje w formie e-legitymacji. Czas oczekiwania na ich wydanie może się wydłużyć nawet do około 2 miesięcy z uwagi na konieczność korzystania z usług wyspecjalizowanej drukarni. Proszę o tym pamiętać dokonując zakupu biletów miesięcznych, planując wakacje, ferie, wyjazdy itp.
Na początku roku szkolnego 2024/2025 wprowadzone zostaną bardziej szczegółowe procedury wydawania uczniom legitymacji szkolnych oraz ich duplikatów.